Dosar serii documente
Aici se vor regasi in format tabelat toate seriile acordate pentru diverse documente: aviz de insotire, factura, chitanta, bonuri de predare, bonuri de consum, transferuri interne.
Tabelul cuprinde: seria (ex: ISTG), de la (numarul de la care porneste seria) pana la (numarul pana la care se opreste seria), tipul documentului (aviz, chitanta, bon etc), operatorul (cel care creaza seria), ultilizator (persoana care va folosi acele serii pentru documente).
In partea de jos a ferestrei se regasesc si butoanele adauga, modifica, sterge, precum si centralizator serii (permite o personalizare a vizualizarii seriilor alocate). El se poate vizualiza si direct din Serii documente si va cuprinde in plus bifa pentru “alocare”, “anulare”, “operator”, data si ora operarii pentru fiecare document.
Click pe butonul adauga – se poate genera o noua serie pentru diverse documente ale firmei. Se completeaza campurile: Seria, De la nr. (ex: de la 10000), Pana la nr. (10050), se selecteaza destinatia numerelor (pentru factura, aviz etc) si se alege din dosar utilizatori Smartis persoana pentru care sunt alocate seriiile (doar persoanele inregistrate ca si utilizatori care au corespondenta salariat vor putea fi selectate). Daca intervalul propus a mai fost utilizat pentru alt document, acest lucru va fi semnalizat printr-un mesaj de eroare. Se salveaza si astfel sunt generate noi serii de documente care vor fi aplicate automat in fereastra lor destinatie. (ex: daca s-a generat o serie pentru facturi, in momentul in care se deschide o fereastra de vanzari pentru a introduce o factura, deja documentul va avea numarul din seria realizata).
In centralizator, cu click dreapta, se pot anula documentele, se pot exporta in Excel, se pot realoca seriile sau se pot Testa facturile alocate. (Acesta din urma optiune se refera la momentul in care nefiind operator Smartis, un angajat care introduce un numar la Nr. doc – la o factura, vrea sa verifice daca numarul ales de el a fost deja alocat sau nu.
Generare numar NIR
Reprezinta operatiunea de baza pentru inregistrarea documentelor. Se completeaza numarul documentului, se da click pe generare automata si se salveaza. Gestionarul va prelua numarul generat si il va scrie pe documentul pentru care l-a solicitat (factura).
Serii produse finite
Aceasta fereastra ajuta foarte mult la urmarirea produselor in service, intrucat se cunosc in mod exact specificatiile produsului dupa seria acestuia.
Din productie se aloca o serie pentru fiecare produs in parte, iar in aceasta fereastra se vor putea observa toate seriile alocate. Daca un produs este cautat pentru o reparatie, foarte usor se introduce seria lui si se va identifica traseul sau (de la nr. dispozitie, nr. factura, data vanzarii, client..). Unele produse apar ca livrate, dar nu si facturate (fie au fost trimise pe baza de aviz, fie au fost date pe baza de bon de consum pentru a intra in componenta unui alt produs).
Fereastra contine campuri pentru serie, cod bare, cod articol, denumire produs finit, Nr. disp, nr. fact., client. Exista 2 pagini: serii produse si serii produse/parametrii tehnico-economici. Pagina pentru parametri tehnico-economici indica pentru acele articole mai complexe anumite caracteristici specifice, sau fise de analiza: diametru, presiune, filtre, cod proiect etc.